page view image

Annie Jr. - Ekstraforestilling!

Annie har begeistret publikum siden verdenspremieren i 1976.
 Annie Jr. er en kortversjon av Broadway originalen med skuespillere under 18 år. Annie Jr. handler om hvor viktig det er å ha håp og optimisme og tro på seg selv. Uansett hvor grå dagene er så må en ikke gi opp, men holde fast ved at det blir bedre.

Informasjon
event image

Opplev den hjertevarme og fortryllende forestillingen Annie JR. Talentfulle unge teaterelever, sangere og dansere ved Kristiansund Kulturskole og Operaens Ballettsenter fremfører den tidløse historien om den foreldreløse jenta Annie og hennes eventyr i 1930-tallets New York City.

Med fengende sanger, dansenumre og uforglemmelige karakterer, inviteres du til Festiviteten den 16. mars klokken 14:00 for en magisk ettermiddag for hele familien. Bli med på reisen og la deg fortrylle av Annie JR.

Historie:

Ideen om å gjøre Harold Grays "Little Orphan Annie" om til en musikalsk komedie var inspirasjonen til tekstforfatter og regissør Martin Charnin, som overbeviste Charles Strouse og librettist Thomas Meehan om å bli med på å skape den. Forestillingen, som plasserer Annie, Daddy Warbucks og Annie's hund, Sandy, i New York City midt i depresjonen, åpnet på Broadway den 21. april 1977.

Som spedbarn ble Annie forlatt på trappen til The New York City Municipal Orphanage med et brev fra foreldrene hennes som lovet å komme tilbake for henne en dag. Livet på barnehjemmet hadde vært tøft under den strenge hånden til Miss Hannigan, men Annies liv var i ferd med å endre seg. Milliardær Oliver Warbucks inviterer Annie til å tilbringe julen med ham i herskapshuset sitt, og sammen oppdager de hver ny lykke. Warbucks bestemmer seg snart for å adoptere Annie, men når han får vite om hennes drøm om å finne foreldrene sine og hemmeligheten til halv-lokket hun har verdsatt så lenge, legger han egne følelser til side og gir ordre om en grundig etterforskning for å finne Annies foreldre.

Annie vant syv Tony-priser og ble den tredje lengst kjørende musikalen på 1970-tallet med 2 377 forestillinger. Den vant også New York Drama Critics Circle Award for beste musikal. I boken "The World of Musical Comedy" har forfatter Stanley Green sagt: "...hun har utvilsomt inntatt sin plass som Broadways mest elskede tiggerunge gjennom tidene.»

Regi: Linda Øien

Koreograf: Magnhild Sørvik

Lysdesign: Vegard Hoel

Forfatter: Thomas Meehan

Tekst: Martin Charnin

Musikk: Charles Strous

Repetitør og kapellmester: Rune Tylden

Bass: Sindre Klykken

Trommer: Simon Kongshaug

Presentert på Broadway av Mike Nichols og Stephen R. Friedman, Irwin Meyer, Lewis Allen, Alwin Netherlander Associates Inc.,The John F. Kennedy Center for the Performing Arts og Icarus Productions.

Basert på "Little Orphan Annie" etter tillatelse fra The Tribune Media Services, Inc.

Denne amatørteaterproduksjonen er presentert av Music Theatre International.

Alle autoriserte forestillingsmaterialer er levert av MTI (www.mtishows.co.uk)

annie kulturskolen

Ansvarsfraskrivelse